måndag 23 september 2013

Helg

Jag har haft en skön och lugn hemmahelg.

Igår, lördag, förberedde jag en Pulled pork på fm. In med lergrytan i ugnen och sedan fick den sköta sig själv. 

Efter det åkte jag med far i huset och lilleman till den fina lekplatsen vid Lysingsbadet. Vi packade med matsäck och använde den fina grillplatsen till att grilla korv som fick bli vår lunch. 

Det blev några timmar med bus och lek innan vi begav oss hem. 
På eftermiddagen snörade jag på mig skorna och begav mig ut på en Zombierunda. Jag klarade mig utan bett men inte utan skador. Tydligen hade jag inte knutit skorna ordentligt för helt plötsligt snubblade jag på ett skosnöre och full platt till marken. Ett skrubbat knä och en värkande vrist blev resultatet. 

Efter att ha tagit en varm dusch tröstade jag mig med en god middag. Pulled pork gjord på vildsvin visade sig vara en höjdare! 

Idag har tempot varit lugnare. På fm lekte vi lite på lekplatsen här hemma och plockade sedan lite svamp. Den åkte ner i den goda rådjursgrytan som far i huset lagade till. 

På eftermiddagen har jag och den lille mannen "degat" med Play Doh. Nu har far i huset stoppat den lille mannen i badet. Själv har jag sträckt ut mig på sängen en stund. Resten av kvällen kommer definitivt att gå i lugnets tecken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar